ang. debatt med kissie

Ni har väl sett debatt igår när kissie var med?
Jag sitter precis och tittar på det, och jag tycker till.

Alltså, självklart är det en svår fråga som egentligen inte har något riktigt rätt svar.
Men min spontana åsikt är att det faktiskt inte är alexandras SKYLDIGHET att agera förbild.
Visst, hon är en offentlig person som KAN ha påverkan på småflirror, men samtidigt, vilka bloggare idag har inte det?
Vad är det som säger att det bara är kissie som har dåligt inflytande på sina läsare? Egentligen? Jag menar, om jag bara utgår ifrån mig själv så vet jag att JAG SJÄLV får mer ångest att typ vara tjock när jag läser kenzas blogg än kissies. Jag menar inte med det att kenza triggar igång att jag vill vara smal, men så är det. För mig så har ju t.ex. Kenza en mer inspirerande livsstil som jag (när jag tänker ur ett påverkansperspektiv) hellre vill ta efter än kissies orealistiska. Sedan, precis som tjejen i eyebrowsen säger så var jag precis likadan. Kissie är INTE den första att äta barnmat för att gå ner i vikt. Jag har också gjort det, och det finns 1000 bloggare med inriktining på bantning som tipsar om detta, så jag tror inte att alla småtjejer MÅSTE banta med barnmat för att kissie gör det. SJÄLVKLART, finns det säkert någon som gör det, men herregud. Jag började snarare banta och ifrågasätta mitt viktmått gentemot mina förebilder som jag hade när jag var mindre, och jag säger inte att kissie inte är en förebild men som ni märker så hatar ju majoriteten kissie och läser den endast i underhållande syfte. Förenklat: det jag stör mig på är att alexandra har startat en blogg, precis som alla oss andra. Hon har fått läsare, och det har hon ju inte tvingat på någon? Varför måste hon tvunget ha en skyldighet som en förebild för det? Jag menar.. vafan, det finns så jävla många andra människor som isf är "dåliga förebilder" såsom typ CAROLINA GYNNING KANSKE? nu vet jag att en del av er tycker att hon är awesome, och det är verkligen fine with me. Men jag menar, hon var med i big brother t.ex. och hon har bantat med reducil? Även om hon också jobbat upp sig och blablabla så har hon fortfarande VARIT MED DÄR, och gjort det alla andra gjort. På samma sätt har väl Kissie samma chans att jobba upp sig och byta taktik senare? Jag stör mig bara på sveriges jävla samhälle. Vad som gör att tjejer ifrågasätter sitt utseende är nog individuellt och det är ett sjukt stort problem, men jag tror verkligen inte att Kissie skulle göra någon skillnad om hon blev snälla Kissie?! Sedan kan man väl också diskutera isåfall hur KISSIE fått sin bild av hur en idealtjej ser ut? Uppenbarligen borde väl hon också vara otroligt påverkad av dagens ideal, eftersom att hon hela tiden gör allt för att göra om sig? Och framför allt. FRAMFÖR ALLT, varför ska det vara okej att Kissies läsare berättar hur jävla ful, äcklig, horig, tjock osv hon är, men att kissie själv, ska agera förebild för dessa sorgsna jävlar som inte har något liv utöver att berätta för henne hur fel hon är? Jag menar, vem är det egnetligen som påverkar vem?

Vad tycker ni?
Tycker ni att jag har rätt eller fel?
Publicerat: 2011-03-04 @ 21:48:29


1 kommentarer
Postat av: anton szabo

du skriver bra!..men, är "bloggkändisar" verkligen förebilder? och fuck bantargrejen, kissie skriver som en 12 åring och har nazi-sympatier..jag hoppas att normalsvennen redan där ser det som en game over, till ens egna fördel. är dagens kläder/smink/nonsens verkligen så intressant, nåt att lägga sin energi på? det säger visserligen en hel del om kissie, men än mer om hennes läsare. och om, sorligt nog, hennes intellekt gör att tjej-teens i landet ser upp till henne..då har vi tyvärr en bister framtid att inte se fram emot.



ska du jobba i vaxholm i sommar förresten?



A.S

2011-03-04 - 22:20:25 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0