jag måste sluta ramla för dig, bara sådär

träffade av en slump pojken jag alltid ramlar kär i igår.
så fint att jag har en sådan vän som honom tänkte jag
jag ljög, för mig själv. för omvärlden. skulle aldrig erkänna
att det är inte alls en sådan vän han är, för mig är han allt.
och visst ramlade jag, jag ramlade full och jag ramlade kär

han frågade mig vad det var jag mest av allt ville ha
- DIG. svarade jag inte
- någonting jag aldrig kan få. sa jag iställlet
det finns inget lås här.
men du håller på nyckeln till mitt hjärta.

och han ramlade på orden, visste inte vad han skulle säga.
för du är mycket mer än alla andra sa han.
du är inte en sådan flicka jag vill ha bara nu.
du är den jag aldrig skulle klara mig utan om jag tillät mig.

och kanske är vi inte såna som i slutet får varann.
och kanske är jag bara kär i dig för vad du inte är.
men det är så jag säger det, du är den finaste jag vet.

2008-04-21 00:04:00
Publicerat: 2009-01-19 @ 19:38:38


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0